FAQs

Home/FAQs/

Kan ik één of meerdere nummers uit een nummerblok porteren naar VoIPmobiel?

Porteren van nummerblokken gaat per gehele blok. Het is niet mogelijk één of meerdere nummers uit een nummerblok los te porteren. Een nummerblok bestaat uit 10, 100 of 1000 nummers. Een nummerblok porteren kost eenmalig 295 ex. BTW.  U kunt zoveel nummers activeren met een abonnement als u wilt gebruiken.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Kan ik één of meerdere nummers uit een ISDN porteren naar VoIPmobiel ?

Porteren van één of meerdere bestaande nummers uit een ISDN bundel is mogelijk, de ISDN-aansluiting wordt bij het porteren opgezegd. De nummers die u dus niet laat porteren komen te vervallen.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Moet ik mijn abonnement bij mijn huidige provider opzeggen voordat ik mijn nummer wil porteren?

Wij raden aan uw abonnement nog niet op te zeggen voordat VoIPmobiel een goedkeuring heeft van de huidige provider. Zodra wij een goedkeuring van uw provider ontvangen, krijgt u per email een bericht van ons met de datum en de gegevens voor portering.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe lang duurt het porteren?

Porteren duurt ongeveer een tot twee weken. Alleen op de dag van porteren kunt u een paar minuten niet gebeld worden.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat zijn SIP responsecodes?

SIP responses zijn codes die binnen het SIP protocol worden gebruik voor de communicatie tussen devices. SIP responses zijn een antwoord op de SIP requests die worden gebruikt om bijvoorbeeld een telefoongesprek te initiëren. Onderstaand een overzicht van de SIP responsecodes. 1xx – Informational Responses 100 Trying 180 Ringing 181 Call Is Being Forwarded 182

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe gaat VoIP Mobiel om met Poort-translatie?

Bij meerdere toestellen achter een router is het vrijwel zeker dat de router poort-translatie zal toepassen. De router gebruikt dan aan de publieke zijde andere poortnummers dan de toestellen zelf opgeven. Het is dus vooraf niet met zekerheid te zeggen wat de daadwerkelijke poorten zullen zijn die ons platform als afzenderpoort ziet bij zowel RTP-,

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe gaat VoIP Mobiel om met SIP-berichten?

VoIP Mobiel stuurt standaard haar SIP-berichten uit via poort 5060, tenzij het toestel verbinding zoekt met poort 5070. In dat geval sturen wij SIP-berichten uit via poort 5070. In beide gevallen vanaf adres sip.voipmobiel.nu. VoIP Mobiel stuurt haar SIP-berichten naar de poort die door het desbetreffende toestel wordt opgegeven, tenzij wordt gedetecteerd dat de router

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe gaat VoIP Mobiel om met audio streams?

VoIP Mobiel stuurt audio uit via een willekeurige poort in de range 10.000 – 20.000 en vanaf een IP-adres uit haar ranges. De audio wordt gestuurd naar de poort die het toestel heeft opgegeven, tenzij wordt gedetecteerd dat de router een poorttranslatie heeft toegepast. VoIP Mobiel zal dan de getransleerde poort gebruiken(*). VoIP Mobiel verwacht

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Welke sip-server gebruik ik om mijn sip-client op het VoIP Mobiel platform aan te melden?

Je gebruikt hiervoor sip.voipmobiel.nu

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Freepbx

Veel van onze gebruikers willen een eigen freepbx server gebruiken in combinatie met een trunk van VoIP mobiel, hieronder vindt u de instellingen welke getest zijn met ons platform.   Outgoing Settings: host=sip.voipmobiel.nu username=[gebruikersnaam] secret=[wachtwoord] type=peer realm=sip.voipmobiel.nu dtmfmode=rfc2833 nat=yes qualify=yes canreinvite=no fromuser=[gebruikersnaam] fromdomain=sip.voipmobiel.nu insecure=invite disallow=all allow=alaw   Incomming Settings: secret=[wachtwoord] type=user host=sip.voipmobiel.nu username=[gebruikersnaam] context=from-trunk  

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Nummer doorschakelen

*21*[nummer] is activeren van nieuwe doorschakeling. #21# is het annuleren van de doorschakeling, maar onthoud het nummer waar op was doorgeschakeld. *21# is het herstellen van uw laatst gekozen nummerdoorschakeling.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

APN instellingen

Wanner u een mobiel abonnement van VoIPmobiel.nu heeft en u heeft een mobiel internet abonnement kunt u de volgende APN instellingen gebruiken [voor een 500 MB bundel] Voor uw internet bundel dient u in uw toestel de volgende APN toe te voegen: basic.internet.spmb.data Dit is een eenmalige handmatige instelling, wanneer u hulp nodig heeft bij het instellen

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Anoniem bellen

Om anoniem te bellen kunt u met de volgende code de functie aan en uit zetten: *31# Anoniem uitbellen inschakelen #31# Anoniem uitbellen uitschakelen

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Gesprekken opnemen

Bij ons heeft u de mogelijkheid om gesprekken op te nemen dit doet u als volgt: Toets tijden het gesprek op: *1 vervolgens kunt u het gesprek beluisteren en downloaden via onze portal

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wissel gesprekken (Tiptel IP284)

Wanneer er een 2e telefoontje binnen komt kunt u deze als volgt opnemen: Tijdens het gesprek druk op de knop “Wacht“ Druk 1 x op de pijl naar beneden Druk 1 x op de knop “OK“ U beantwoord het gesprek op de volgende lijn. Wanneer u wilt wisselen tussen de 2 gesprekken druk op de

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Is VoIP te integreren met andere diensten?

Een van de grote voordelen van VoIP is de relatief eenvoudige integratie met computersystemen. Denk hierbij aan; direct bellen vanuit het adresboek en automatische koppeling met een CRM systeem om de klantgegevens direct bij de hand te hebben. Op deze manier kun met VoIP je werkprocessen eenvoudig ondersteunen. Door middel van maatwerkoplossingen is eigenlijk elke

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Is VoIP locatie afhankelijk?

Nee, omdat VoIP niet afhankelijk van is van een vast aansluitpunt (de traditionele telefoonlijn), kun je overal waar je internetverbinding hebt, bellen en gebeld worden. Je telefoonnummer is niet gekoppeld aan een fysieke telefoonlijn, maar aan je VoIP account. Dus overal waar je met je VoIP account verbinding hebt via het internet kan je bellen

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe is de spraakkwaliteit van VoIP?

De kwaliteit van VoIP telefonie van VoIP Mobiel doet niet onder voor die van traditionele telefonie. De kwaliteit van zakelijke telefonie via VoIP is dan ook vele malen beter dan bellen via bijvoorbeeld Skype. VoIP telefonie van VoIP Mobiel is vergelijkbaar met ISDN kwaliteit. Veel hangt af van de internetverbinding en met name van de

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Hoe verhoudt VoIP zich tot traditionele telefonie?

Telefonie is telefonie, of je nu belt via VoIP Mobiel of via een traditionele telefoonlijn. Wel zijn de mogelijkheden van bellen via internet (VoIP) veel groter dan de mogelijkheden bij traditionele telefonie. Zo is het eenvoudiger om verschillende vestigingen met elkaar te koppelen en kun je  ‘intern’ bellen tussen je vestigingen. Ook al bevinden die

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Kan je een bestaande Telefooncentrale / PBX koppelen met een VoIP aansluiting?

Is je bestaande PBX geschikt voor VoIP, dan kun je je telefoonlijn vervangen door een zogeheten ‘siptrunk’. Je belt dan via je internetverbinding. Voordeel is dat je gebruik kunt blijven maken van je telefooncentrale en alle daarop ingestelde diensten, terwijl je wel profiteert van de lagere gesprekstarieven. Bijkomend voordeel: De capaciteit van een siptrunk is

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat is SIP ALG?

SIP ALG, oftewel SIP Application Layer Gateway, is een speciaal stukje software in NAT (Network Adress Translation) routers. Deze software probeert de problemen die NAT veroorzaken in samenwerking met SIP op te lossen. Helaas maakt SIP-ALG vaak meer kapot dan het oplost. Daarnaast kan het VoIP Mobiel platform zelf uitstekend NAT problemen oplossen. Het is

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat is STUN?

Om er voor te zorgen dat een VoIP telefoontoestel goed werkt achter een router/firewall is het gebruik van STUN (Simple Traversal of UDP through NATs (Network Address Translation)) noodzakelijk. Het STUN protocol stelt het toestel in staat om bij de STUN-servers van VoIP Mobiel gedetailleerde informatie op te vragen over de werking van de router/firewall.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat is QoS (Quality of Service)?

Je deelt je internetverbinding vaak met meerdere apparaten en applicaties. Internetbrowsers,  downloadprogramma’s en natuurlijk je VoIP toestellen. Wanneer de bandbreedte van je internetverbinding niet voldoende is om al dit verkeer direct af te handelen, moet er een keuze gemaakt worden welk verkeer met voorrang wordt afgehandeld. Met het QoS-protocol kan je aangeven dat het VoIP

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat is Hosted VoIP?

Bij hosted VoIP, ook wel hosted PBX of virtuele PBX genoemd, heb je geen eigen telefooncentrale op locatie. Je maakt gebruik van de telefooncentrale van de VoIP leverancier. Op die telefooncentrale neem je enkel de diensten af die je nodig hebt. Jouw telefoontoestellen zijn daarop aangesloten via een internetverbinding. Bij VoIP Mobiel kun je met

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat is VoIP?

VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’ of eenvoudig gezegd; bellen over internet. In plaats van bellen over de traditionele telefoonlijn, loopt het gesprek over internet. Met VoIP kun je je bestaande telefooncentrale of PBX vervangen. Doordat VoIP gebruik maakt van het Internet Protocol kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met je CRM systeem.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Welke overige hard-, en software werkt in combinatie met het VoIP Mobiel platform?

Dit is hardware waarvan VoIP Mobiel op basis van ervaring heeft geconstateerd dat het werkt in combinatie met de VoIP Mobiel telefoniediensten. Voor deze categorie hard-, en software bestaan er geen configuratiehandleidingen van VoIP Mobiel. 2N Helios IP 3CXPhoneSystem Siemens GigaSet A580/C450/C470/C475/C610 Aastra 55i Aastra 6730i Aastra Intelligate AskoziaPBX Asterisk PBX Auerswald PBX AVM FRITZ!Box

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Voor welke hard-, en software bestaat er een configuratiehandleiding?

Voor alle beschikbare configuratiehandlingen klik hier

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Kan ik met Skype naar VoIPmobiel bellen?

Ja, maar alleen als u via Skype naar het gewone telefoonnetwerk kunt bellen. U kunt niet via het Internet (gratis) van Skype naar VoIPmobiel bellen, omdat Skype gebruik maakt van een ‘eigen’ beschermd protocol, terwijl VoIPmobiel gebruikmaakt van een open standaardprotocol (SIP). Het is wel mogelijk om vanuit VoIPmobiel naar abonnees bij een andere SIP

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Kan ik Voip op mijn Iphone of mobiel gebruiken?

Jazeker, en daarmee maakt u optimaal gebruik van de vrijheid van VOIP. Overal ter wereld bereikbaar op uw vaste nummer? Overal ter wereld gratis bellen naar vaste nummers in Nederland of zelfs heel Europa? Dat kan op iPhone, Android-telefoons en mobiele telefoons met internet. De apps zijn gratis. Zo belt u gratis of zeer voordelig

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Kan ik faxen ontvangen op mijn VoIPmobiel nummer?

Het is mogelijk om via de lijnen van VoIPmobiel te faxen, hiervoor dient u wel een VoIP to PSTN Adapter te hebben. Dit is een adapter die van een VoIP lijn een analoge telefoon lijn maakt. Wij raden u aan om daarvoor de volgende adapter te gebruiken: Grandstream HT702 , van andere adapters kunnen wij de kwaliteit

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Welke hardware is door VoIP Mobiel gecertificeerd?

Dit is hardware waarvan in samenwerking tussen de fabrikant of distributeur en VoIP Mobiel is vastgesteld dat het werkt in combinatie met de VoIP Mobiel telefoniediensten. VoIP Mobiel is door de fabrikant en/of distributeur gecertificeerd als een SIP provider waarmee de hardware correct kan samenwerken. De leverancier van de hardware kan ondersteuning leveren om de VoIP Mobiel telefoniediensten

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat voor een telefoontoestel heb je nodig voor VoIP?

Om gebruik te maken van VoIP zijn speciale telefoontoestellen nodig. VoiP telefoontoestellen zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar. Van een eenvoudige bureautoestel tot uitgebreide receptie-, en secretaresse toestellen. Ook draadloze toestellen (DECT) behoren tot de mogelijkheden. De meeste toestellen zijn uit te breiden met bijvoorbeeld een (draadloze) headset of een uitbreidingsmodule voor extra snelkeuze

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Ik kan wel bellen, maar kan niet gebeld worden?

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij VoIP Mobiel. Vraag aan je VoIP Mobiel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’. Of; Op je toestel staat

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Waarom haperen de gesprekken soms?

Het bellen over een internet lijn ofwel genoemd VoIP kan nadelige gevolgen hebben wanneer uw internet lijn niet optimaal functioneert of wanneer u zware internet taken uitvoert, zoals downloaden en uploaden. Om dit probleem te verhelpen bieden de meeste internet modems de mogelijkheid om een functie genaamd: QOS of Prioritization aan te zetten. Deze functie zorgt er voor dat uw modem

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Ik kan niet bellen en gebeld worden. Hoe kan dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben, het ligt zeer waarschijnlijk aan je internetverbinding. Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij VoIP Mobiel. Vraag aan je VoIP Mobiel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Ik kan wel bellen, maar af en toe niet gebeld worden. Hoe kan dit?

Om gebeld te kunnen worden moet je toestel aangemeld staan bij VoIP Mobiel. Vraag aan je VoIP Mobiel partner of je toestel geregistreerd is. Is dit het geval, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je router en/of firewall. Zie ook: ‘Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen’.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Ik kan wel bellen, maar krijg te horen: “Met uw huidige abonnement is bellen naar dit nummer niet toegestaan”. Hoe kan dit?

Uw telefoonaccount heeft een blokkade voor het bellen naar die betreffende bestemming. Neem contact op met je VoIP Mobiel partner om deze besteming te laten de-blokkeren.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Mensen die mij bellen krijgen de melding: “Het nummer dat u hebt gebeld is niet in gebruik. Controleer het nummer en probeer het opnieuw”. Hoe kan dit?

Schakel de ‘forward all’ uit op je toestel. Deze staat ingesteld met een niet bestaand telefoonnummer. Zie de handleiding van je toestel hoe je de ‘forward all’ op moet heffen.

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties

Wat kan ik zelf doen om een storing te verhelpen?

Herstart in deze volgorde de verschillende apparaten: het modem van je internetverbinding, eventuele routers/switches, wacht enkele minuten en start vervolgens alle telefoontoestellen opnieuw op door minimaal 15 seconden de stroom er af te halen. Onderbreek het opstarten van de telefoontoestellen NIET! Ga na of er onlangs iets is veranderd in het netwerk, bijvoorbeeld een nieuw

Door |februari 9th, 2017|0 Reacties