Voor alle door VoIPmobiel aangeboden nummers kan een doorschakeling worden ingeregeld. Dit kan nuttig zijn bij uitval van uw internet-verbinding, ernstige storingen in uw centrale of andere calamiteiten.

VoIPmobiel ondersteunt doorschakeling in 4 scenario’s:

  1. CFIM: Onmiddellijk doorschakelen (dit is ook instelbaar middels *21)
  2. CFNA: Doorschakelen bij geen antwoord binnen de gestelde beltijd (standaard 120 seconden)
  3. CFBS: Doorschakelen bij bezet-signaal
  4. CFOR: Doorschakelen bij Out of reach, wanneer uw centrale zich niet meer kan aanmelden of in zijn geheel niet meer op onze aanroepen reageert

Voor calamiteiten kunt u het best gebruik maken van optie 4 (CFOR). Deze staat dan standaard paraat en treedt in werking wanneer uw centrale niet meer vanuit ons netwerk bereikbaar is. In enkele specifieke scenario’s kan optie 1 (CFIM) wenselijk zijn, vooral wanneer uw centrale wel reageert maar zich niet correct gedraagt.

De opties CFNA & CFBS worden normaliter in de IP-PBX gefaciliteerd. Als u een VoIPmobiel trunk heeft kunnen wij deze opties voor u faciliteren. U kunt deze  instellen en beheren middels de stercodes (*21).

Het instellen van deze schakelingen kunnen wij ook voor u faciliteren via onze reguliere front-desk. Bij veelvuldige administratieve wijzigingen kan VoIPmobiel hiervoor administratiekosten in rekening brengen.